Bi eller björn - att definiera sin läggning

Min flicka är nog den sötaste på alla sätt och vis. Ung och klok och samtidigt finns där en smula brist på erfarenhet vilket ibland gör att hon bjuder mig på underbara skratt.

I det skedet då jag fått nog av både flator och gayvärlden från norr till söder där alla känner alla så öppnas för Joanna en helt ny spännande värld.

Hon ser på Fråga Olle för att reda ut begrepp som HBT, queer och asexuell samtidigt som hon försöker komma underfund med vilket fack hon själv tillhör.

För straight kan hon ju definitivt inte vara så med en flickvän i bagaget sedan snart 9 månader tillbaks.

Så hon har skaffat sig en sida på qx. Där finns det massor av både härliga och oärliga människor att beblanda sig med. Ett gay-community helt enkelt.

Jag kikar in på min qx-sida som numera besökt en gång varannan månad och sen tar jag en titt på Joannas sida och finner att hon uppdaterat sin presentation på sidan.



Jag fastnat på ordet björn och undrar om Joanna vet vad det är hon utger sig för att vara.

-Vet du vad björn betyder? Frågar jag.
-Haha, nä men jag tyckte det lät sött att få vara en björn.


Sedan sms:ade jag en förklaring till min flickvän som numra definierar sig själv som björn.

Björnrörelsen är en subkultur inom HBT-samhället. En björn är en maskulin homosexuell eller bisexuell man. Det som kännetecknar en typisk björn är att han inte är alltför ung. Ofta har björnar en kraftig kroppshydda. Björnar uppvisar fysiska drag vilka ses som särskilt manliga, i synnerhet kraftig kroppsbehåring.


Manlig, stor kroppshydda och kraftig hårväxt. Det låter precis som hon den där tjejen som jag somnar bredvid varje natt.

Så oskyldigt charmigt ändå på något vis.

Kommentarer
Postat av: ava.

ha ha.. söta joanna. hon är min nya idol!!

2009-04-01 @ 14:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0