Man måste ha koll

Det sägs att det är så viktigt att ha koll på nyhetsflödet. Jag och många andra svenskar har för vana att en, två kanske till och med tre gånger om dagen surfa in på aftonbladet.se.


Där förväntar jag mig stora nyheter i topp och har ingenting hänt blir jag snudd på besviken. Då slår det mig hur illa det egentligen är. Ju hemskare nyheterna är desto mer tillfredställd blir jag. Vilken betyder att anledningen till att jag upprepar det här beteendet och besöker sidan gång på gång är för att jag blir tillfredställd av att veta att något hemskt har hänt. Kanske för att mitt eget liv är så fullstandigt odramatiskt. Vilket jag i och för sig stortrivs med.


En sjuk vana. En sjukt dålig vana kan jag i alla fall konstatera. Känner någon igen symptomen?

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Visst känner man igen sig. Men når omvärlden är hemsk så inser man att man trots allt har det ganska bra. Precis som du konstatera att ditt liv är odramatiskt. Även om andra kanske tycker det är mer dramatiskt.



Kram min dotter

2009-06-16 @ 20:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0