Livestreaming - ooooh yes!

Jag har länge varit ett fan och en förespråkare av webb-tv. När kanalernas utbud finns på webben blir jag som konsument inte längre beroende av någon tablå. Jag ser det jag vill, när jag vill.

Ibland vill man dock se ett program i direktsändning. Ett exempel är kvällens vm-kval mot Malta. Det fyller ingen funktion att se matchen två dagar senare. Matchen sänds på tv6. En kanal som inte finns på min tv.

Men till min stora förvåning och glädje livestreamas matchen direkt på tv6.se
Denna lilla skitkanal fick just ett fett stort plus i kanten.

Det bästa med livestreaming är att du kommer kunna se en exklusiv halvtimme från Allsång på Skansen, direkt efter programmet gått i rutan på tisdagar.

Där kommer Shire guida dig bakom scenen och man kommer kunna se en massa extranummer.

Ibland är teknik något så vackert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0