En vanlig dag på jobbet

Linn och Shire på Allsång på Skansen

Gruppbild med alla artister i Allsång på Skansen. Linn på ett lövat flak med Larz-Kristerz Shire på ett lövat flak med Larz-Kristerz.

Ni undrar säkert varför bloggen inte uppdateras så frekvent. En anledning skulle kunna vara att den ena dagen är den andra lik. Men för vissa är mitt högst odamatiska liv ändå av intresse därför bloggar jag nu om en helt vanlig dag.

Jag anländer till ett mitt helt vanliga jobb som redaktör och fotograf på svt. Jag och min kollega Shire åker till Skansen för att hålla ställningarna på ett lövat flak.

På flaket står Larz-Kristerz och spelar Jag måste ringa Carina på repeat genom sthlm city.

Därefter väntar en helt vanlig presskonferens och en journaliststorm på sollidenscenen. Jag dreglar en stund på Magnus Carlsson, skakar hand med Björn Skifs, byter några rader med Timo Räisänen och får en puss på munnen av Anna Book.

Sen bär det av till tv-huset där alla intervjuer tankas in på datorn i väntan på att bli redigerade.

Det var ungefär det. En helt vanlig dag på jobbet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken fantastisk vanlig dag.såna vill jag också ha lycka till min dotter, är så glad för din skull.Kram Mor.





2009-06-08 @ 21:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0