På jobbfronten

Igår blev mötet med Tony Irving inställt. Det vill säga, att jobb där dröjer lite.

I förra veckan fick jag via min prenumeration från platsbanken ett mail om ett jobb som webbredaktör på kulturdirekt.se.
Verkade äntligen vara ett jobb som jag blev riktigt motiverat att söka, men jag gjorde det inte då.

I dag fick jag veta att tjejen där jag hoppats få jobb nu fått förlängt med en måndag så det kommer dröja ännu längre innan jag får veta något.

Fick en smula panik, men lugnade mig sedan och satte mig ner. Ringde till kontaktpersonen på Kulturdirekt och sa att min ansökan var på väg. Tog två timmar på mig att skriva min ansökan. Nu är den som klippt och skuren för tjänsten, eftersom jag är klippt och skuren för jobbet. Håller tummarna på att de hör av sig de närmaste dagarna.

Passade på att skicka ett mail till en kontakt på kanal 5 samtidigt. Kanske ger resultat. Vem vet...

In the meantime ska jag jobba lite timmar på Skärgårdsstadsskolan för att dryga ut besparingarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0