Pinsamma du


Jag tog min ostmacka och satte mig vid frukostbordet. Lite till vänster låg en Kalle Anka tidning.

-Vems är den här?
-Det är Jontes, svarar Joanna

Jonte är snart 14 år och läser mest biltidningar men jag antog att han kanske fortfarande prenumerarade på Kalle Anka.  Jag stirrade en stund på omslaget.

-Men den är ju från 2004.
-Ja.
-Hur hamnade den här. Har den legat här ipå bordet i fem år.
-Nej jag hämtade den för jag ville ha något att läsa till frukost.
-Men DN ligger ju på bordet. Har du gått hela vägen in till Jontes rum och rotat fram en Kalle Anka från 2004 och tagit den till frukostbordet för att slippa läsa Dagens Nyheter?

Joanna stirrar på sin smörgås. Det syns att hon ångrar att hon gjort bekännelsen. Sen blir det tyst. Jag tittar på Dagens Nyheter sen tittar jag på Joanna som tuggar på mackan, sen tittar jag på Kalle Anka utan att säga ett ord.


Kommentarer
Postat av: J.

Men åå, det var ju inte meningen att du skulle märka nått.

2009-02-10 @ 22:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0