En underbar sak att göra

Jag har inte varit hemma många gånger i sommar. Men en och annan övernattning i lägenheten har ändå lett till en viss obalans i skåp och skrymslen som svämmat över av gamla tidningar, konserver och glas som måste sopsorteras.


Jag hade med andra ord en storstädning som var tvungen att genomföras. Så jag beslutade mig för att måndag kväll skulle ägnas åt att göra rent hus på sankt göransgatan 65.


Jag sov på saken och sedan gick jag hela dagen och byggde upp en ångest kring städningen. Det fanns inga utvägar. Det måste bli gjort och om Joanna ändå jobbar hela kvällen kan väl jag vara hemma och städa.

När klockan blev fem och jag tog cykel från Skansen så hade jag hellre sovit kvar på jobbet än åkt hem och städat. Jag tänkte en två och tre gånger att jag skiter i det och gör det någon gång i helgen när jag fått semester. Men jag var fast beslutsam och styrde cykeln hemmåt.


Jag sätter nyckel i låset och öppnar dörren. På soffan sitter den vackraste flickan i världen. Oh herre tänkte jag. Va fint. Då kan vi hjälpas åt. Sen ser jag mig omkring och lägenheten har fått en clean-up i äkta askungen anda. Joanna hade städat hela eftermiddagen och jag föll på knä och nästan grät av lycka.



Sen blev det långpromenad, pizzabak och filmkväll.
Ååååh va jag älskar henne! Mest i hela världen.


Kommentarer
Postat av: Spindelhona.

din reaktion kan jag leva länge på fina. Älskar dig av hela mitt hjärta.

2009-08-04 @ 21:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0