Ibland är det skönt


image570

  

Ibland är det skönt att komma bort från stan och fira valborg i fablernas värld. I en stad bland tusentals grisar som låg och stekte sina rosa skinn i solen huller om buller. Där låg dom på filtar i ångor av sprit och roade varandra i det vackra vädret.

Och jag insåg att det var ingen idé att försöka hålla sig ren. Det var knappt nån idé att hålla sig nykter. Jag klarade det ganska bra. Men en timme efter midnatt. När möblerna inte längre stod pall för galenskapen då tog jag en kudde över huvudet och somnade i fotändan på en säng med tre ben. En stund senare hittade jag en skyddad vrå under ett skrivbord där jag byggde bo. Sen fick jag några timmar i sängen och vaknade upp i ett slagfält som inte går att beskriva med ord.

Ibland kan det va skönt att komma hem och ta av sig kläderna och ta en dusch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0