Fyra månader

image588

Calle har hittat sig en fantastisk liten flicka. Laika heter hon och är en blandras. Och på köpet fick han den blonda fina Madeleine till höger. Nått han ska va stolt över. För så rara flickor växer inte på träd.

-Vi firar fyra månader idag Linn, säger lillebror till storasyster.
-Så fint, själv firar jag väl si sådär 9 månader. .... som singel alltså. Skål för det.

Masken och Toni firar den 25:e varje månad med att dricka champagne. Det är ju egentligen väldigt fint. Men jag tror att min ensamhet gjort mig en smula cynisk. Tanken slår mig ändå att det är lite konstigt att fira att man överlevt ytterligare en månad i varandras sällskap.

-Wehuu.. Vi stod ut en månad till älskling, bra jobbat!

Nej fy. Jag är ju trots allt en naiv själ som fortfarande vill tro på kärleken. En del av det vackra är just själva tron på att kärleken finns trots att motsatsen bevisas gång på gång.

Kommentarer
Postat av: Masken

vi firar att vi har fått lyckan att spendera ytterligare en underbar månad tillsammans, pucko;)

2008-05-12 @ 09:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0