Farfar

Jag fick aldrig träffa min riktigt farfar. Han dog strax innan jag föddes, alltså för 24 år sen. Mor och far brukar ofta säga att det är synd att han inte lever idag för han hade varit stolt över mig. Min farfar var journalist. Jag har fått höra historier om reportage och resor han gjort.
-Ni skulle haft så mycket att prata om, har min far sagt många gånger. 

Igår var jag på loppmarknad. På en hylla fanns ett ställ med massor av gamla tidningar. Det var tidningen SE och jag kände genast igen namnet. Snart ringde det en liten klocka och jag kom på att det var ju där farfar jobbade. Årtalen stämde överrens med den tiden då han var på tidningen.

Har aldrig läst något av det farfar skrivit. Slog upp tidningen och där..... OJ! Eh... Var det sånt här jag och farfar skulle ha pratat om.

image595

Nu hade inte farfar skrivit den här reportaget. Tidninen SE hade visst en del lättklädda inslag. Men enligt uppgift var farfar kriminalreporter och helt emot utviken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0