Andra gången i nyhetsmorgon

Redaktionens mysgosse Håkan satt i nyhetsmorgon och chattade med tittarna. Det var singeltema och raggningsrepliker skulle hissas och dissas.


Samtidigt så för jag och Håkan en konversation på msn. Vi pratar om cirklar. Om att någon rubbar mina cirklar. Jag tycker det är ett bra sätt att beskriva hur det känns när någon stormar in och tar plats i tankarna. Men det är kanske farligt att beskriva känslor i bilder. Håkan är rädd att det kan tolkas fel.
-Tänk om hon missuppfattar och tolkar det som: Du är rubbad och går i cirklar.


Programmet går vidare. Håkan testar raggningsknep på Jenny som sätter betyg på replikerna.
-Du får komma in med någon bra raggningsreplik, säger Håkan på msn.

Jag kommer inte på en enda. Förutom den där:
-Snygga kläder, som skulle passa i en hög bredvid min säng. Men det är inte sånt man säger, det är sånt man tänker.


Grubblar ett tag till och levererar en replik till Håkan.

Innan programmet avslutas knyter Håkan ihop säcken med MIN replik.  Jenny jublar och säger att fanns det ett pris skulle Linn få det.

image578
Läs Håkans stilblogg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0