Vem är jag egentligen?

Jag nämnde att jag handlat nya jeans. Det är ju egentligen en ny dator jag är ute efter så när jag knallat runt i jeansen där hemma tänkte jag
-Nej Linn, jeans för 1400 kr, dom pengarna kan du ha roligare för.

Så jag packade ner jeansen i påsen och gick med bestämda steg tillbaks till butiken. Likt förbannat är det den där tjejen som prackat på mig jeansen tre dagar tidigare som står där och ler.

Jag säger till mig själv att inte backa nu. Jeansen ska tillbaks och så är det bara. Punkt slut!

-HEEEJ, Hur känns det med kläderna
-Jo sjalen och t-shirten är kalas, men jag ska faktiskt lämna tillbaks jeansen. (ååh så skönt att jag fick det sagt)
-Okej

Det blir lite tyst. Och jag känner mig lite som en svikare. Jag funderar på hur jag ska rädda situationen utan att behöva behålla byxorna och så säger jag

-Jag tänkte att jag lämnar byxorna så kan jag ju köpa lite fler tröjor

LITE FLER TRÖJOR! Vad håller jag på med?

Vi hjälps åt och letar lite tröjor vilket leder till att jag blir övertygad att prova tre par jeans. En stund senare har jag lämnat tillbaks dom gamla jeansen, köpt ett par nya plus ett skärp. Så istället för att vara 1400 kr rikare är jag ytterligare 100 kr fattigare när jag går därifrån.

J*VLA SKIT! Sen när fick jag en så svag karaktär?
Take your plans and break them har fått en helt ny innebörd. Det handlar bara om att jag inte lyckas hålla mig till planen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0