Praktikantfjant

Jag gillar smeknamn. Det kan  vara allt ifrån skalbaggen till dino eller mästerkatten. Människor som jag gillar får ofta smeknamn. Anders på jobbet som heter Foghagen i efternamn har jag till exempel döpt om till Fogsvansen. Vissa är mer eller mindre roade och protesterar genom att inte svara på tilltal. Sven alias Svenniz är ett sånt exempel. Svenniz jobbar med webb-tv och när jag sitter i redigeringen får han stå ut med mina frågor om konvertering och transkodning av filer. Jag tror inte att det är frågorna han har problem med utan att jag piper Svenniz svenniz när det är nått jag inte förstår. Han haffade mig nämligen nyss på msn och jag anade en bitter ton från Svenniz håll.


-Sven heter jag! Vill bara förtydliga det
-Svenniz.. hej!
-Nej! nej har jag sagt ju
-Ok.. men jag är lite svag för smeknamn
-Du lyssnar dåligt himla praktikantfjant
-Döper om alla jag känner Om du inte gillar det riskerar du att jag kommer byta det mot nått värre..typ.. Svinto..
-Hmmm playing hard ball alltså nja jag låter det vara över påsk dårå


Kommentarer
Postat av: s

DINO!

2008-03-20 @ 22:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0