Marmeladkulturen splittrar folket

Vissa saker reflekterar man inte ens över. Man tar det för givet. Överväger inte att göra det på ett annat sätt. Därför sker ibland kulturkrockar.

Ett bra exempel är ostmackor med marmelad. Jag har alltid lagt osten på macken och marmelanden på osten. Inte tänkt att det går att göra på nått annat sätt. Men jag har nu fått veta att somliga gör precis tvärt om. Lägger marmeladen på mackan och osten ovanpå.

En macka med ost och marmelad,
eller en macka med marmelad och ost.

There is a difference. Själv är jag mycket misstänksam mot människor som kommer från en annan marmeladkultur.  Hur gör du?

Kommentarer
Postat av: sandra

bröd marmelad och sen ost..
Fast jag är en sådan som varierar.. =) haha

2008-03-24 @ 17:07:21
URL: http://sandriiisen.blogg.se
Postat av: Tomas E

Det tog mig många år innan jag fattade att folk hade marmelad och ost på samma macka. Helknäppt om du frågar mig.

2008-03-25 @ 02:23:54
URL: http://eketorp.blogspot.com
Postat av: Boråsaren

jag gillar inte marmelad... sånnt som smakar sylt ska vara på pannkakor...=)

2008-03-25 @ 10:34:53
Postat av: linn.

Folket är mer splittrat än jag trodde.

2008-03-25 @ 19:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0