Jag vill varna känsliga läsare


Kocken känner ni alla vid det här laget. Jag känner att jag fört er bakom ljuset angående Anna. Anledning är att även jag fått en felaktig bild av molykylärbiologens vardag. Jag har målat upp en bild av hur lilla Anna sitter i en labbrock och pratar med sina lavar och mossor, men sanningen är en helt annan.


Hon beskriver det lilla experimentet såhär: Jag studerade neuroplastisitet i hippocampus på frilevande råttor



image510


Vadå frilevande. Fri är den definitivt inte den stackars musen. Levande var den endast tills Kocken la den i en gaskammare. Allt för forskningen säger hon. Lillhitler säger jag.

  

Först så rakade hon musen (vilket faktiskt låter lite roligt) sen opererade hon in electroder i  hjärnan, sen stimulerade dom med elektriska impulser för att se hur neuronerna svarade.

Japp... Och själv är jag en simpel webbredaktör som inte gör en fluga förnär.


Kommentarer
Postat av: al

Åh, stackars mus! Vad gör de med den? =((

al

2008-03-03 @ 22:17:17
URL: http://aljohansson.blogg.se
Postat av: daniela

ballt men lite sorgligt!

2008-03-03 @ 22:24:53
URL: http://daniela2008.blogg.se
Postat av: sandra

åå den där kocken är en hemsk människa!!! fyyy.. stackars musen

2008-03-04 @ 16:59:04
URL: http://sandriiisen.blogg.se
Postat av: linn.

Kocken har just sms:at mig ett försvarstal. Vi skulle kunna debatera länge om etik och moral. Men enligt vissa teorier så är det syftet i handlingen som avgör av den är moraliskt riktig eller inte. Eftersom Kocken experimenterar i tron om att hon har ett gott syfte så går hon fri och kan itne räknas som ond.

2008-03-04 @ 20:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0