Hur vet man vad det kostar?

Att sätta ett pris på någonsting kan vara svårt. Hur mycket kostar en liten mjölk. Typ 8 kronor tänker du. Men vad skulle du betala för en liter vatten ute i öknen. Saker kostar vad vi är beredda att betala. Hur mycket är det värt just för dig. Därför, ska man aldrig avslöja sig själv när man gör affärer. Idag blev jag erbjuden att sälja en skjorta som jag knappt använt för att den blev för kort efter första tvätten. Skjortan är därmed i stort sett värdelös för mig. Men jag experimenterade lite med min försäljningsådra för att ta reda på hur mycket skjortan skulle kunna vara värd. 

Dagens sms konversation:

Linn jag vill ha din blårandiga skjorta, kan jag köpa den?
Haha. Har du provat den? Den kanske är tillsalu
Jag tog mig en titt bara.... Har spanat in den och nu tog jag chansen. Den måste sitta som en kortare magtröja på dig...
Ja det är nog så. Konsekvensen av att min mor tvättar. Bara använt den två gånger. Ge mig ett bud.
100 spänn
Haha
Den är ju begagnad och från Lindex men jävligt snygg... Vad vill du ha?
Exakt. Den är begagnas. Det gör att den stiger i pris eftersom jag haft den. Jag måste ju i alla fall få en chans att köpa en ny. 199 kr..
Ha då kan jag ju lika gärna köpa en ny till mig själv! och du blir utan pengar för den här... mmm
OK
Haha... Vilket pris?
195
Linn.... :-i no business.
Okej.. Visst visst. Hänge tillbaks den i garderoben och lägg en tjuga i provavgift på byrån i hallen. Puss =)

Några timmar senare
Jag vill ha din skjorta!! 150?

Kommentarer
Postat av: Mammut

Ok Linn nästa tvätt 25 kr,på eget annsvar.Puss Mammut.

2008-03-12 @ 06:49:47
Postat av: linn.

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeej. Du får tvätta. Det gör inget. Jag kan sälja det som kymper till min tiny Karro i rummet intill.

2008-03-12 @ 08:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0