Ödets ironi

Jag sorterar post för fyra personer. Alla får så himla mycket vuxenpost, men jag får nästan aldrig några sådana vita spännande kuvert.

Men idag fick jag två stycken. Det ena såg ut som en lönespecifikation. Jag öppnade och blev glatt överraskad. 317 kr som sätts in på mitt konto den 31 januari. Weehu! Trodde jag fick all lön i december, men 317 kr tackar man ju inte nej till.

Det kändes nästan som att vinna på lotto. Lite grann som en turdag.

Sen öppnar jag det andra kuvertet. Det var ett årsbesked, från CSN. Bara en liten påminnelse om att jag har en skuld på drygt 100 000 kr.

Ödets ironi

Jag börjar liksom fantisera om hur det hade varit om det var tvärt om.
 
-Här är din lön för en halvdags jobb, varsågod 100 000 kr.
-Här är din studieskuld för nästan 3 år i skolbänken, var god betala 317 kr.

Men nej..!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0