En fika

Jag halkade in på ett fik efter skolan. Satt i en skön soffa next to Lotta. Jag drack choklad och de andra te eller kaffe.

Så rätt som det är plockar Lotta upp en macka ur sin väska. Varpå jag sneglar lite snett på henne.

-Vadå får man inte äta macka här eller, utbrister Lotta
-Nej det är kanske inte så bra att ha med en egen macka kontrar AK.
-Dom bedriver faktiskt en ekonomisk verksamhet här, säger jag
-Men vadå, får man inte ens äta ett äpple om man har det med sig.
-Det är ungefär som att beställa in vin på en restaurang och sen säga att man har egen mat med sig, säger AK
-Dom säljer ju mackor här, säger jag
-Men får man inte ha skor på sig i skobutiken då eller, säger Lotta.


Det är inte lätt när det svårt.
Stackars Lotta..

Kommentarer
Postat av: Fredrik

haha, äter du skor lotta?

2008-01-10 @ 17:50:10
URL: http://rikfred.se
Postat av: L

Ja.

2008-01-16 @ 13:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0