Mitt rymdnamn - Nebula Starlight

På fredag lanserar tv4 en ny nischkanal. Tv4 Science fiction. Det är nu jag får stå här och skämmas över att jag inte sett en enda episod av Starwars och erkänna (som den obotliga romantiker jag är) att jag trivs i kostymfilmernas ridåer. Kanske är det avsaknaden av surround ljud här hemma som gör att jag inte får den rätta effekten av Darth Vaders flåsande.


Hur som helst så hittade jag några roliga funktioner på tv4.se/sciencefiction/


Bland annat så fick jag mitt rymdnamn: Nebula Starlight

Testa själv här

Och sen fick jag en viktguide i rymden. På Neptunus väger jag 79 kilo. Men jag ska inte deppa inte ihop för att jag blivit tyngre för på neptunus behöver man varje extra kilo om man inte ska blåsa iväg som en vanta i de superkraftiga vindarna som kan nå upp till 2100 kilometer i timmen.


Som tröst så väger jag bara 63 kilo på Saturnus och ynka 5 kilo på Pluto, men enligt rykten så räknas ju inte Pluto som en planet längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0