Du, jag vill bara säga att...

Mitt infriande av nyårslöftet går si sådär. Jag blev mest besviken på att jag inte tar mod till mig att ge människor fler komplimanger. Jag var sådär lagom sunkigt söndagsklädd i min munkjacka när jag gick till affären nyss för att handla. Åker rulltrappa ner vid fridhemsplan och när jag kommit ner så ser jag en lite äldre man gå försiktigt mot mig.

-Excuse me

Jag ser att det är min uppmärksamhet han försöker fånga och jag antar (eftersom han pratar engelska) att han kanske vill fråga efter vägen.

-Yes
-You look really good, you're really good looking, that was all I wanted to say.
-oh..... thank you.

Sen ler han och jag ler tillbaks lagom chockad över komplimangen och att det faktsikt var allt han ville säga. Och det är precis så som jag önskar att jag kunde göra. Utan att göra någon obekväm och bara säga precis den tanken som gör en människa glad.

Jag ska bli bättre på det. Jag tänkte häromdagen massa fina tankar som jag behöll för mig själv. Men jag skriver ner dom. Och nästa gång vågar jag kanske säga precis vad jag tänker.


Kommentarer
Postat av: Tomas E

Jag har sprungit runt till hela mitt spex och med oblandad förtjusning och värme i rösten skrikigt: "Shit, vad snygg du är!" till så många jag kan. Jag trodde bara jag spred glädje vilket de flesta säkert också tyckte. Men några tyckte det var lite ihåligt att ansåg att jag ropade "varg". Inte kan jag rå för att alla är så förbannat snygga...

2008-02-26 @ 12:48:27
URL: http://eketorp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0