Biologen med nollkoll

En viss fröken Kock frågade om det hänt något roligt i mitt spännande liv. Jag sa att dagen varit lugn, men att jag faktiskt sprang in i Alex Schulman påväg ner i matsalen. Han hade nämnligen medverkat i Efter Tio för att Malou skulle ställa honom mot väggen.

Kocken satt där i sin kammare någonstans mellan Stockholm och Gävle och kliade sig i huvudet samtidigt som hon såg ut som ett frågetecken och helt utan att skämmas frågade vem det är.

Jag började undra om jag är insnöad i den här mediavärlden eller om det inte numera ingår i allmänbildningen att veta vem Schulman är. Han är ju lite av ett fenomen.

Frustrerad över hur biologer segregerar sig ifrån resten av befolkningen fick jag sen en förståelse för Kockens reaktion när jag gjorde liknelsen mellan enzymer och svampar.

-Jag förstår känslan du fick av min liknelse mellan svampar och enzymer

-Det är för härligt, äntligen!
-Haha, fast jag ser fortfarande inte skillnaden. Jag har glömt bort allt det där du berättade för mig på nyår
-Men guuuuuud! Linn! Kolla genast upp

-Äsch..
-Kan inte bjuda hit dig till uppsala och presentera dig för mina vänner om du ska slänga ur dig att enzymer är en sorts svamp oförlåtligt
-Har du vänner? Är min fråga. Trodde du bara pratade med dina lavar och mossor..
-Fint folk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0