Vissa tycker fult är fint

Min första semesterdag tillbringades med de tre musketörerna, Jennie, Jonte och Joanna. Vi bakade lussekissar och pepparkakor. Det är mitt tredje bak för i år och jag kan tala om att receptet för kissarna kan jag rabbla som ett rinnande vatten.

Hemma hos familjen Eriksson har dom lekt gömma nykeln med pepparkaksformarna så vi fick improvisera lite. Joanna gjorde en flubber och jag gjorde en barbapappa.





  


Det blev ingen kryssning med Tony. Joanna har legat sjuk sen i söndags, men Mr Irving fixade så att vi hänger med efter jul i stället. Vilket summa summarum betyder att jag slipper sillen på julbordet. Pjuu!

Nu sitter snorgrodan mitt emot och syr upp ett lucialinne. Hoppas att snoret och kråkorna inte satt sig på stämbanden för i morgon är det luciatåg.

Gårdagens citat: "Vissa tycker fult är fint"
Appropå det faktum att alla inte gillar stora bröst. Men det är för Jonatan 13 år ett mysterium.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gooud joouuwl!



// Herr Aam Bour

2008-12-12 @ 13:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0