Som att jag fångat lyckan i en liten ask

Bara timmar kvar av året. Ett år som kan sammanfattas på flera sätt.

Jag tänker inte göra någon djupare omvärldsanalys utan bara på ett personligt plan konstatera att 2008 nog varit det bästa året i mitt 24 åriga liv.

-Året inleddes med revyn Härliga tider. Träffade härliga människor och blev en i gänget.

-Jag deltog tillsammans med bland annat Mian Lodalen och årets homo Tobias Tobé i nyhetsmorgon för diskutera hur det är att leva som homosexuell i Sverige i dag.

-Fick praktiken på tv4 som webbredaktör. 

-Antog utmaningen att bli marknadsföringsansvarig för Revy Obscen. Tillsammans med Fredrik strukturerade, designade och skapade vi den nya hemsidan.

-Träffade ännu mer underbara människor i ungdomsrevyn. Filmade, fotograferade och dokumenterade hela arbetets gång

-I maj lämnade jag stolt in mitt slutprojekt som skrevs på uppdrag av tv4 Nya medier.
-Jag fyllde 24 år.

-Flyttade från Norrbackagatan och 80 kvadrat till 24 kvadrat på andra sidan bron. Min första egna lägenhet.
-Tog examen från Medieinstitutet där jag läst Kommunikation Nya Medier.

-Fick jobb på tv4 som webbredaktör med ansvar för bland annat nyhetsmorgon och modesajten.

-Hängde med brorsan till Torö och fick några av sommarens gladaste minnen.

-Firade midsommar i Skärgårdsstad.

-Föll handlöst för brorsans bästa kompis syster vilket till en början verkade både ologiskt och komplicerat men på något oförklarligt vis så föll hon för mig med.

-Var på sommarläger ute på Ljusterö.

-Åkte på Revy SM i Norrköping och bara levde livet.

-Tog en sväng till Gotland och träffade Sara.

-Var på Krogshow.

-Revy Obscens föreställning Tack & Förlåt hade äntligen premiär och blev snart en succé.

-Fick förlängt konstrakt på tv4 och blev både webbredaktör och reporter för Stjärnor på is. Jobbade mellan 13 och 15 timmar varje lördag. Kände stress och press, men klarade det.

-Någon flyttade in sitt balsam och så småningom en hårsprej och en pyjamas.

-Såg på julshow och luciatåg.

-Rimmade till gröten dagen innan julafton med hela familjen och några därtill.


Det var några av alla minnesvärda händelser.

Det finate av allt är hon som får mig att skratta och bara vilja ha mer. Mer av livet, mer av alla dagar och nätter. Kärleken är underbar, kanske för att den för första gången är okomplicerad. Det var svårt att tro till en början. Det är hon och det är jag och däremellan finns en hel värld. Underbara stunder och drömmar, en verklighet som är vackrare än någonsin.  

Börsen har gått ner, men solen går fortfarande upp. Och därför kommer jag att fortsätta att ta för mig av livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0