Acklimatisering

Jag flyttade från 80 kvadrat vid S:t Eriksplan till 24 kvadrat på Kungsholmen. Tänkte att 24 kvadrat räcker, men en dryg månad senare så var jag inte längre ensam på min lilla boyta. Det började med ett balsam i duscen, sen lite hårspray och krämer i badrumsskåpet. Sakta men säkert har Joanna succesivt myglat in halva sitt bohag. Det är nog ingen strategi från hennes sida utan snarare en slump av spontanitet som gör att hon bor på två ställen numera.

Det ena ledde till det andra. Först fick jag byta ut min eleganta tvåsitssoffa i skin till en större med divan. Det krävs på något sätt att man kan ligga huller om buller och spreta med armar och ben. Det blir så mycket mysigare då. Sen fick jag investera i en ny säng för att även om det är mysigt att ligga bredvid så är ovanpå inte alltid så optimalt.

Sedan den nya sängen var på plats för två månader sen så har jag inte haft några lakan stora nog. Idag fick jag ett sett med påslakan och örngott på jobbet. Galet fina, svarta och lite glansiga. Underlakan efterlyset dock fortfarande.

-Tomten hör bönen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0