Kom snart och hälsa på



            
 
Helg på Gotland går mot sitt slut. Just för tillfället är Sara ute med islandshästarna och jag ligger hemma och löser korsord. Annars har vi varit som Bill och Bull hela helgen jag och hon. 

Fick skjuts hem till vandrarhemmet i ett rymdskepp. Låg i nattvärmen på flygfältet och tittade när det blixtrade långt långt bort innan vi somnade första kvällen.

I fredags tog vi buss till Visby där vi kramade träd, åt morotsglass och handlade skor trots att jag lovat mig själv att inte göra av med mer pengar på shopping sedan norrköping. På kvällen cyklade vi ner till Fårösund och tog en bonussväng på två mil. Vi hann med att plocka bär i dikeskanten och den Gotländska landsbygdes skrämde nästan livet ur mig. Så öde och kusliga platser gav mig kallas kårar.

I lörsdags åkte vi båt till Fårö med halva personalstyrkan från vandrarhemmet. Vi försökte oss på att pimpla torsk utan vidare resultat. Trots Saras fina teknik. Märkligt. Sen sov Sara middag och jag löste sudoku innan vi åt bakad potatis och tog en biltur bort till kalkbrotten och kastade macka i den blå lagunen.

Nånstanns där emellan åt vi saffranspannkaka och gick på gastvandring som inkluderade ett vansinnigt skrattanfall. Har varit en massa fin helg. Känns som vi har känt varandra så länge men vi ses på tok för sällan. Nu efter tre hela dagar kommer hon saknas. Fina Sara. Kom snart och hälsa på i Sthlm.

Kommer roligare bilder sen. Det här är de enda jag fick in på Saras dator.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0