En dos av svenska hjältar

Vi hade en fantastisk bilresa med DJ Robin i söndags. Det var önsketimme med svenska klassiker som tema.

Det finns så mycket bortglömd svensk fantastisk musik.

Niklas Stömstedt - En väg till mitt hjärta
Mauroo Scocco - Himlen runt hörnet (grym version)
Ted Gärdestad - I'd rather write a symphony


Sen har vi den här som jag kom att tänka på häromdagen.

Det finns ett fönster i ditt rum
och det står öppet dygnet runt
Du kan se det om du lyfter blicken mot taket
Därute ropar nån ditt namn
Med en tålmodig famn
För dej att falla i
tveklöst och naket

Så fortsätt längta, hitta mod
våga hoppas våga tro
Var en galning var naiv,
det är det som håller oss vid liv.
/lemarc


Kommentarer
Postat av: Robin

Svenska klassiker är så grymt bra. Men då får man inte blanda ihop svenska klassisker med överdåliga schlager. Det finns annan svenskmusik än schlager. VI borde höjja flaggan för tåget med Nicke Strömstedt i spetsen, Jacob Hellman, Pontus och Amerikanarna, Ted Gärdestad , Stefan Andersson , GES, Peter Lemarc, och andra mer eller mindra glömde själar. Så slå ett slag för den svenska popen och skit i den förbannat skitdåliga schlagern!!!

2008-04-29 @ 08:19:41
Postat av: ava.

SKÅL!!

2008-04-29 @ 09:05:44
Postat av: puffen

Jag minns de sista raderna, du introducerade dom för mig.

2008-05-01 @ 18:13:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0