Sommarlov VS höstlov


Jag har sommarlov. Man kan inte tro att det är sant när man tittar ut genom fönstret och ser hur regnet klistrat fast löven mot marken. Men eftersom jag tog en vecka av mitt sommarlov och började tidigare på praktiken så har jag en vecka ledigt nu. Så rent teoretiskt så har jag alltså sparat en vecka av mitt sommarlov som jag flyttat fram tills nu.

Ååh vad mysigt med sommarlov tänkte jag när jag vaknade klockan 8 och drog på mig mina träningskläder för att gå till gymmet. Jag gick där i regnet hela vägen och tänkte att så himla skönt det är att ha sommarlov. Sen åt jag en delikat knäckemacka med två salamiskivor och trummade på ratten hela vägen ut till landet.

Jag köpte lite popcorn på vägen och gjorde stora planer på hur jag i min ensamhet skulle njuta av ett soffhörn och en bra film.

Men lyckan blev kortvarig. Dörren var inte låst. Jag anade ugglor i mossen redan innan jag öppnat ytterdörren. Klev in och där står tv:n på hög volym, någon kör med en elvisp i köket, det ligger kuddar och täcken i soffan.

-Vad gör ni hemma, frågar jag brors flickvän som är i baktagen.
-Vi har höstlov Linn, säger hon.

Det är inte sant! Dom har belägrat undervåningen med köket ,soffhörnan och tv:n. *snyyyft*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0