Om skabbfria rävar och intoleranta tanter

I förra veckan var jag på myrornas. Tänkte att jag kanske skulle hitta en snygg vinterjacka. Eller inte. Men jag hittade i alla fall en räv att hänga om halsen. Med tassar och tryne och inte nog med det, han var helt skabbfri.

Hur som helst så var jag lite ouppmärksam och vinglade nästan in i en dam som snäste till och såg helt bedrövad ut över att jag så respektlöst nästan trampat henne på tån. Var kommer denna intolerans ifrån. Hade jag velat ha omkull henne hade jag gjort en cross checking. Mitt ödmjuka ursäkta förvandlades till ett

-Oj, det var inte meningen, det är fel på mitt balanssinne, jag har problem med hörseln.

Så nästa gång kanske hon tänker till och utväntar en ursäkt innan hon hytter med näven.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0