Myten om mig

Jag ska nu ta död på myten om Linn som renlevnadsmänniska.
Kanske är det så att jag varken röker eller dricker och därtill så tränar jag regelbundet. Men även solen har sina fläckar och jag har mina svagheter.

I går kväll hävde jag i mig fyra glas pepsi och varje klunk ger ett befriande rus.

Jag citerar:
Aspartam är ett av de farligaste ämnen som används som sötning i våra dagliga livsmedel. Aspartam, som ofta omnämns i fackböcker som kemiskt gift, kan vålla oro, depression, förvirring, yrsel, skakningar, sömnrubbningar, kronisk trötthet, ögonsmärta och ögontorrhet, synförändringar, högt blodtryck, viktökning, klåda, illamående, minnesförlust, krampattacker och andra besvär. Aspartam kan även leda till hjärntumörer.

Men ingen fara på taket!

Läsk som innehåller aspartam för högst innehålla 600 mg per liter. De flesta innehåller minde än så. Det betyder att en person som väger 60 kilo kan hålla sig under det rekommenderade dagliga intaget och ändå dricka fyra liter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0