Låna mig ditt skinn

Jag måste ta en seriös funderare på det här i år igen. Fatta ett beslut och sedan gå till verket. År ut och år in avstår jag från köpet av vinterjacka. Jag inbillar mig att växhuseffekten ska bidra till ett varmare klimat som gynnar mina biologiska förutsättningar. Det borde finnas EU-bidrag för kallblodiga.

Det är samma sak varje år och jag vet det ju så väl. Egentligen borde jag köpa mig en jätteoverall à la eskimå och sedan svetta mig igenom vintern. Det borde inte vara så svårt att hitta en knubbsäl i exakt min storlek som kan låna mig sitt skinn.


image344


Kommentarer
Postat av: Tomas E

Känner igen mig i detta. Men efter att ha varit millimetrar från att bli frostbiten har jag nu faktiskt vuxit upp och köpt mig en vinterjacka. Eller vinterjacka och vinterjacka... Den är varmare än min sommarjacka i alla fall. Men inte i närheten av vad kanadensarna bär.

2007-11-12 @ 04:32:30
URL: http://eketorp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0