Ingen stress

Jag brukar tala om för min far som har en obefintligt låg stresströskel när han kör bil att han måste hitta sitt inre lugn. Det var lördag, ledigt och landet och jag fick verkligen smaka på min egen medicin. 

Vi tog med mormor till affären. Av någon anledning så är allting så omständigt när gamla människor ska handla mat. Det ska pillas och kännas och vägas och måttas med alla varor i hela butiken ända fram till kassan då en krona i taget ska räknas.

image333

Men om det är lördag och ledigt och landet då står mor och far med en kopp kaffe och filosoferar, medan mormor pinnar runt bland hyllorna och klämmer och känner till och med på mjölken.

image334


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0