Grumlig och grå - lycklig ändå.

September månad med sina bör och ska innebar en tidig höstdepression. Då var dagarna fortfarande varma och luften klar. Jag dubblerade min ångest med det faktum att ju längre tiden gick desto mörkare kallare och mer ogästvänliga skulle dagarna bli. Jag tänke att om jag känner mig deppig nu hur ska det då kännas i mitten av novemer.

Dagens datum är 13 november. Jag gick upp okristligt tidigt (vilket innebär före klockan 6) för att åka från punkt A till punkt B för att sedan gå 15 till punkt C. 

Men trots att molnen spottade snöflingor på isande kinder och himlen var lika grumlig och grå som gatsten och betong, så kände jag mig så när på nöjd med tillvaron. Jag må grubbla på det ena och det andra. Jag må vara lätt känslomässigt rubbad efter helgens märkliga äventyr (som jag fattat beslut om att censurera). Men överlag så blir jag lycklig i mina fantasier där på bron mellan punk B och C.


Kommentarer
Postat av: i.

varför censur?

[:

2007-11-14 @ 15:38:23
URL: http://starlicious.blogg.se
Postat av: Tomas E

Kan man inte få höra om helgen utanför bloggen? Man blir ju så nyfiken.

Snygg banner för övrigt. Jag har inte sett den föränn nu då den inte laddas på mitt heminternet. Min kandensiska internetleverantör gillar inte svenska sidor. Kan inte du fixa en lika snygg banner till mig? Det enda jag mäktar med är att byta färg på den.

2007-11-15 @ 02:07:42
URL: http://eketorp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0