Grodan Linn

Min österrikiska vän Fanny och jag hade i tonåren en besatthet av grodor. Historien började med att det var en liten blå gummigroda som förde oss samman. Vidare så skaffade Fanny en emailadress som löd fannyfrogstar @ ....com, vilken hon använder än idag. Vi samlade grodor i alla möjliga former och färger under flera år. Man kan lugnt säga att grodor blev vårat signum.

Nu har Fanny inplanterat fyra sydamerikanska (colombianska) lövgrodor i sitt flickrum. Dom förpestar tydligen hela övervåningen. Tydligen så luktar dom illa, men jag tror det bara är i förhållande till tvål och vatten. För en liten groda så är säkert ett unket fuktigt terrarium rena himmelriket.

Och nu har en av de små liven blivit uppkallad efter mig. Så fantastiskt! Let me introduce to you (trumvirvel) Grodan Linn! TAAAADAAA!

image383


Kommentarer
Postat av: Cressida

Jag har en grodstämpel på skolan. När eleverna presterar bra eller gör bra ifrån sig
på olika sätt i olika sammanhang får de en groda. När de har samlat på sig 20st får de en "present" som brukar vara något smått jag har plockat hem med mig från utlandet. :-)

2007-11-30 @ 17:25:26
URL: http://cressida.blogg.se
Postat av: Tomas E

Visste du att "groda" betyder "stamgaest" paa katalanska?

2007-11-30 @ 22:17:36
URL: http://eketorp.blogspot.com
Postat av: snok

COLOMBIANSK LÖVGRODA, du måste lära dig att stava till världens bästa land. Colombia, inte Columbia.. Kram kram

2007-12-01 @ 20:38:20
Postat av: Linn.

Snok! Då skriver jag sydamerikansk lövgroda. Same shit.. SOm sagt. Huvudsaken är att man kan skilja på indianer och cowboys. Men tack för den lilla analysen.

2007-12-02 @ 11:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0