Carlings - To be continued

För några veckor sen gjorde jag ett försök att hitta ett par nya jeans så jag knallade in på Carlings. En mycket glad och söt flicka frågade om hon kunde hjälpa till med något. Vi hittade några par byxor som jag testade, men jag gjorde inget köp. På väg ut ur butiken tänkte jag, galet så charmig hon var, borde kanske gå tillbaks och säga, "hej, vill du gå ut med mig".


Det gjorde jag förståss inte (för jag är en mes) med motiveringen att om ödet fick bestämma så korsas våra vägar igen.


Kanske tre veckor senare småpratar jag med en tjej på QX som säger att hon ska jobba fredag lördag.

-Vad jobbar man med på en lördag, frågar jag

-Jag jobbar på Carlings


Jag höll fan på att trilla baklänges. Eftersom jag fortfarande inte hittat några jeans tyckte hon jag skulle komma förbi igen. Så det gjorde jag. Gick därifrån utan jeans, men med ett leende på läpparna. Så charming att jag smälter till en pöl på marken.


Det sagan inte förtäljer är att jag nu fått veta att hon träffar någon. Så klart. Min vanliga tur. Men åååh. Take your plans and break them..


En vacker dag när självförtroendet är på topp då går jag rakt in i butiken och bjuder ut henne.

To be continued


Kommentarer
Postat av: Tomas E

Gör man verkligen så i Sverige? Bjuder ut folk på dejt? Går man ens på dejt?

Jag trodde det gick till så att man träffas när båda är fulla, antingen ute eller på en fest. Möjligen (och kanske förhoppningsvis) har man träffats innan. Man hånglar och har eventuellt lite misslyckat sex. Sen kanske man hörs några dagar senare och TAR EN FIKA. Sen kanske det kan leda till något. Men att bjuda ut någon? Har jag aldrig hört talas om utanför Nordamerika.

2007-11-03 @ 05:24:25
URL: http://eketorp.blogspot.com
Postat av: Linn.

Betyder det att vi nyterister är dömda till ett liv i celibat. Okej.. så har du något annat förslag på hur jag ska bära mig åt?

2007-11-03 @ 12:29:08
Postat av: Tomas

Spontant skulle jag nog svara "ja, ni är dömda", baserat på egna erfarenheter. Inte baserat på erfarenheter av nykterister utan baserat på det faktum att jag aldrig "träffat" någon under nyktra omständigheter. Heller inte kan jag erinra mig att någon annan jag känner har träffat någon under nyktra omständigheter. Jag känner inte många nykterister.

Men sen kommer förnuftet tillbaka och svaret blir istället "självklart är du inte dömd". Men jag har ingen aning om hur du ska bära dig åt. Sorry.

2007-11-03 @ 18:44:33
URL: http://eketorp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0