Avdemokratisera Sverige

Min bror kallar mig tönt, för mitt engagemang i Idol. Jag må vara en tönt, tillsammans med många andra människor i det här landet. Det är ett ständigt samtalsämne och det har fram tills nu gett mig en känsla av någon slags gemenskap med mina landsmän. Då vi i varsin soffa runt om i landet sätter på tv 4 klockan 20:00 varje fredag.

Men nu har svenska folket gjort det igen. Precis som när den där förbannade skolfröken gick vidare i melodifestivalen. Jag vill inte kännas vid denna dårskap. Det är som ett ultimat bevis på att demokrati bara är ett hopp om att människor ska ta sitt förnuft till fånga. Men i själva verket så är folk i det här landet helt oförmögna fatta egna beslut. IDIOTER! Helt plötsligt står det klart för mig, det som förr var helt oförklarligt. Till exempel att socialdemokraterna fått styra det här landet, det beror på att vi ger fullständigt inkompetenta människor rösträtt. 

När Andreas får vara kvar i Idol då säger jag bara en sak! Åt h*lvete med demokratin!!!
Jag må vara både i chocktillstånd och i ett moln av  förbannelse. Men det kommer inte hindra mig ifrån att lämna landet imorgon. Om inte någon ser till att avdemokratisera allt som är av betydelse så som Idol, melodifestivalen och riksdagsvalet.

Jag säger det igen, IDIOTER!


Kommentarer
Postat av: L

Men röstade DU då? :P

2007-11-24 @ 17:02:36
Postat av: Linn.

Neeeej! Men när jag hittar någon som gjorde det. Som röstade på Andreas då nackar jag den j*veln.

2007-11-24 @ 18:59:07
Postat av: Robin

Lätt...Andreas ska vinna...

Så slipper vi människor som låtsas vara något dom inte är.

Nästa ut - Amanda ;)

2007-11-24 @ 20:34:03
Postat av: Linn.

Men Robin, vem f*n är du då..? Amanda rocks precis som hon är. Sluta jävlas med mig. This is serious shit.

2007-11-24 @ 23:55:21
Postat av: Tomas E

Jag är inte ett dugg insatt i hela den här Idol-grejen. Jag kollar hellre på Go Kväll. Men angående Marie Lindberg vill jag säga att de som röstade på henne är de första att ställa mot väggen när revolutionen kommer.

2007-11-25 @ 01:20:22
URL: http://eketorp.blogspot.com
Postat av: Linn.

Thomas. Jag vet att du är en förnuftig kille och skulle förstå precis vad jag menar om du sett eländet i fredags. Jag hade precis kommit till sans när reprisen dök upp i morse på tv 4. Skandal!!!!!!!

2007-11-25 @ 17:20:36
Postat av: Anonym

För det går ju jävligt bra för moderaterna nu när de fått visa vad de "kan"...

2007-11-27 @ 00:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0