Som stekt utan smör

Förra året gick jag igenom en traumatisk upplevelse. Jag som sällan smörjer in kroppen när jag duschat gjorde ett undantag och grabbade närmsta tillgängliga kräm i badrummet.  När jag vaknade dagen därpå och skulle kliva in i duschen fick jag en smärre chock. Randiga ben. VAD I H*LvE*e! Beredd att slå upp symptomen i Bonniers läkarlexikon och villig att amputera de mest infekterade kroppsdelarna fick jag syn den. Brun utan sol.  Det var som ett bevis på hur amatörmässigt jag smörjt in kroppen. Osymetriska ränder och fläckar överallt.

Men, jag har blivit tvungen att omvärdera hela konceptet brun utan sol. Brun utan sol är som stekt utan smör. Detta underbara påhitt har skjutit min livskvalité till skyarna. Man slipper föråldrad hud och omständiga solariebesök. Jag byter lätt blek och blå mot kulgul. Slut å sörj bar å smörj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0