Som en solkatt

Jag isolerar mig på ön i helgen. Gräver djupt i projektledningsmetodikens och kommunikationsstrategiernas värld. Från morgon till kväll. Kliar mig i huvudet, knappar på tangenterna och bläddrar frenetiskt i mitt studielitteratursbibliotek. Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag tycker att det är jobbigt eller högst intressant. En kombination skulle jag tro.

Satte mig med en pepsi på verandan och lapade sol som en solkatt ungefär. Lekte med tankar. Lekte med pennan och ramlade i en värld av illusioner.


I en värld av illusioner

Jag leker med tanken

En syrefattig illusion

dömd att misslyckad

avslöjas,

uppenbaras och förstöras.

En kittlande färd bland demoner

och änglar som gud glömt bort.

Två händer förtrollar så lätt,

förvandlar en tanke till lust

Dom berör och gör som dom vill

När du, ligger naken intill.


 


Kommentarer
Postat av: Kalix

LINNSAN! Bakom molnen skiner alltid solen. Jag vet inte hur vädret är på landet men här i Stockholm spöregnar det:( fast det är andå varmt:) Längtar till vår lilla reunion den 17 Juni - hoppas att det blir bättre väder tills dess:) Ha det bäst! Ville bara göra ett litet inlägg. Tänker på er. Kram Kalix

2007-05-19 @ 14:06:26
URL: http://webmaster.quvinna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0