Rödluvan i modern tappning

Så var man tillbaks i vikarieträsket. Som jag har längat. Igår var det idrottslärare på högstadiet. Vi spelade softboll och på en solig fotbollsplan hela eftermiddagen. Striike! Ball! Skrek jag så att halsen blev öm. Sen sprang dom mellan baserna ibland i total förvirring och ibland  med ett öga för spelet.

Idag var jag med treorna. Åh på morgonen såg vi på en teater i modern tappning. Rödluvan som drog iväg i sin cadillac. ¨å har vi skrivit skrivstil och räknat matte. Svåra tal. Tyckte jag som skulle sitta och rätta närmare hundra sidor.

79-18=61
52-28=24
63-21=42

Huvudräkning så att hjärncellerna vibrerade men det gick bra.

På eftermiddagen var det disco. Åh tänkte jag. Va skoj.. Fritids är ju en jätte stor lekstuga och jag var superladdad. Det slutade med att jag plockade popcorn  över hela skolan. Soffor, bord, golv, väggar och tak. Det var popcorn överallt. Någon frågade om jag hade mjäll för att det satt popcorn i håret på mig.

Nu är det helg och jag ska inte annat än plugga =(






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0