Appropå gentlemän

Landstigit ön för en helg med familjen och lite motorcykelmeck. Har även varit och gjort lite business med mormor. Där uppe händer som ni vet alltid nått roligt. Här är en godbit ur dagens konversation.

-Robin och Linnéa kommer ut idag. Vi ska ha familjemiddag.
-Åh va trevligt. Dom håller ihop dom där två.
-Ja dom är så söta. Robin var ledig igår men han gick ändå upp och följde Linnéa till tåget.
-Ja bäst det. Åkersberga har blivit fullt av gangsters. Nu går inga flickor säkra.
-Haha
-Du har inte funderat på att börja träna karate.


Svar: Nej mormor. Jag kommer inte att börja träna karate.

Min mormor menar på att förr i tiden var karlarna gentlemän. Nu är dom farliga.
Jag försökte tala om att alla inte är livsfarliga. Min bror till exempel. Och det gick hon med på.
Några gentlemän finns nog kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0