Semesterstängt

Bloggen är inofficiellt semesterstängd.

De sista dagarna var räknade. Shimmen och jag promenerade ut till Djurgården och Aquaria för att se på fiskar räkor kräftor sjöstjärnor och sjöhästar. Läskiga fiskar tyckte Shimmen som har fiskfobi och nöp mig så hårt i armen när vi såg den första fisken att det hade varit skonsammare att stoppa ner handen bland pirrayorna.

Semestern tog slut igår. Två barn på jobbet att ta hand om samt sex personal. Somliga menar att det är 5 personal som tar hand om 2 barn och en Linn. Igår åkte vi till havsbadet nere i Brevik. Spelade minigolf och åt glass. Idag stod klockan på 05:20 när jag studsade upp ur sängen. Öppning på jobbet = Larmkrångel 10 gånger av 10. Jag förstår inte hur det är möjligt. Jag menar jag brukar inte ha svårt för saker som har med teknik att göra men när det kommer till att låsa upp en dörr och slå en kod på fyra siffror då lyckas jag aldrig utan att larmet går igång. Som grädde på mousset, ja det bästa av allt, det är att man alltid blir lika populär när man ringer sina kollegor vid halv sju tiden och låter som en panikslagen skållad ekorre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0