Farligheter

Med en och en halv vecka kvar börjar nedräkningen av semestern. Fortfarande ingen sol att tala om.  Lite bad och lite bränna är det för mycket begärt.

En vild diskussion utlöstes häromdagen i Norrköping när fru i väntan på tåget till Stockholm ville sätta sig på järnvägskafét. Jag hade planerat att äta min baguette med skinka och ansåg att det var olämpligt att plocka upp egen matsäck på ett kafé och hävdade att dom driver en verksamhet med syfte att tjäna pengar. Varpå jag satte mig bekvämt i skuggan under ett träd på en bänk utanför. Fru gick i taket och har fortfarande inte förstått min poäng. Det är som att ta med sig ett eget rockbank på en konsert, sa jag. Men inga argument gick hem. Jag går numera under smeknamnet "Fröken rätt och riktig". Men här kommer faktiskt en lista på farligheter som interpol efterlyst mig för under de senaste 3 veckorna.

-Plankat i tunnelbana
-Tjuvåkt regionaltåg mellan Tranås och Norrköping
-Övningskört utan tillstånd
-Köpt ut på systemet
-Pallat körsbär


Kommentarer
Postat av: Fru.

Dina "farligheter" under dessa 3 veckor mitt hjärtats älskade, hade aldrig ägt rum utan mig.
3 veckor utan farligheter med andra ord.
Det hade varit döden för mig.
Ditt smeknamn grundar sig på mer än baguettestrejkning.
Im the action in your life ;O
Och dregel-äcklet som kom fram till oss på stationen skrämmer mig fortfarande. Hade vi suttit inne hade jag sparat en guldpeng som jag nu var tvungen att ge henne för att miffot skulle dra.
Du ser.. Jag har alltid rätt.

2007-07-18 @ 13:48:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0