Du är väl inte moderat?

Ett besök hos mormor resulterade som vanligt i ett flertal spännande konversationer

Mormor: Vill du ha en kaka, jag har salta kakor?
Jag: Mormor det där är inte kakor, det är ostkex.
Morfar: Där i burken har du kakor!
Jag tittar i platsburken där ligger fyra skorpor och två kakor.
Morfar: Dom är från i julas.
Mormor: Jag köper inga kakor längre, jag äter sånna där och morfar får bulla för halva priset
(Jaha tänker jag och avstår från kakor, kex och bullar för halva priset är inte min grej. Fem minuter senare plocka mormor fram en bulle ur brödburken)
Mormor: Den är lite möglig men det gör inget.
Sen kör hon ner den i kaffekoppen för att mjuka upp den innan hon stoppar den i munnen.

Igår låg det 40 jättebåtar inne i viken och stylade. Rediga schabrak i miljonklassen. Den svenska avundsjukan har sedan länge byggt bo i min mormor.

Mormor: Jävla stroppar, sånt där ska jag behöva betala med mina skattepengar
(mormor som blev förtidspensionär har inte arbetat sedan 40 talet och förbrukat skattemedel för hela familjens räkning)
Mamma: Vad betalar du på deras båtar? Du är bara avundsjuk, tänk om det var du som hade en sån båt
Mormor: Jag hade skänkt pengarna till djurens rättigheter.
Mamma: Men nu har inte dom det intresset.
Mormor: Du är väl inte moderat Linn?
Jag: Jo
Mormor: Då kan inte jag umgås med dig
Jag: Folk röstar rött men ingen jävel vill dela med sig
Mormor: Jag är inte avundsjuk, jag tycker bara att världen är orättvis


Sedan får jag höra om när mormor var inne på Ica för att handla köttfärs

Mormor: Jag vill bara ha ett hekto köttfärs, det är till min hund
Kallskänkan slår in ett hekto köttfärs och när hon räcker över paketet säger hon:
kallskänkan: Du borde skämmas, när det finns barn i världen som svälter köper du köttfärs till din hund.
Mormor räcker tillbaks paketet till kallskänkan.
Mormor: Men så ta det här och skicka det till dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0