Djurstrejk på Stockholms zoo

I två år har jag väntat på att få återse min kära vän Järven. Det var dags för en heldag på Skansen med alla tillbehör så som sockervadd, mjukglass, skrikande barn, zebror, flodhästar, sjöjungfrur och flamingos.

Till vår stora besvikelse hade djuren gått ut i strejk. Jag sa till den förbannade renen att kliva ur sitt stall. Allt jag fick se var en och annan gråsäl som somnat på botten av en basäng, en robotuggla som vred på nacken i slowmotion och en buffelpung. Endera låg de och sov eller så vände de oss ryggen.

Förhoppningarna låg nu på Järven och besvikelsen var ett faktum efter många minuters sökande bland högt gräs och stock och sten. Järven syntes inte till. Jag inbillar mig dock att jag skymtade några fjun från Järvens rygg där han låg och sov i skuggan vid bergets fot långt långt från min utkiksplats.

Jag frågar mig hur dessa djur kan ha fått sommarjobb på Skansen. Borde inte social kompetens vara ett måste. Som kund vägrar jag betala 90 kr för att se djuren sova annars hade jag väl besökt Skansen på natten.

Trots lama ugglor och björnar gick vi hem med några plus som presenteras i en lista nedan

Dagens plus:
Sällskapet, Far, Mor, Bror och Isa
Hallonknäckklubban
Lemurerna
Det soliga men friska vädret


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0