1955

image216

Den elfte juni 1955. Det vill säga för exakt 52 år sedan så föddes min mor. Idag firade vi hennes födelsedag med pompa och ståt i solsken. Jag började dagen med att dekorera tårtan. Mina för tillfället bristande matematiska kunskaper höll på att få stora konsekvenser då jag med små jordgubbsbitar och blåbär skriver 53 med stora siffror över hela bakverket. Som tur var hann faderkakan komma in i köket och tillrättavisade katastrofen innan den blev ett faktum. Dagen har i övrigt bestått av fika oc fiske.

        
 
Nu packar jag väskan. Imorgon sitter sitter jag i ett översvämmat småland tillsammans med en gummianka och en vacker flicka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0