Reservtank, gröt och toapapper.




Igår slog vi klackarna i taket efter en middag någonstanns på söder. Känner mig alltid lite mal placé i dom krokarna men stället var riktigt okej och garderobiären la nr 37 på minnet (det är ju kul att man kan charma nån)

Jag smurfade runt lite i Kalles mumin kofta och var lika spontan som alla onykra människor tillsammans. Bjöd terminens hetaste span på en match i plockepinn med saltapinnar och knaprade på ett sugrör halva kvällen.

Det blev inte många timmars sömn. Knappt tre för att vara ganska exakt. Kopiösa mängder snö har fallit till marken och det innebar herren på täppan, stjärtlapp och snöbrottning på jobbet. Gick på reservtank från lunch. När far hämtat mig i stan dröjde det inte länge innan jag däckade i bilen på väg till färjan.

Nu har jag blivit bortskämt med ankbröst på nån spegel och kronärtskokspesto. Fyndigt av mor. Det var oförskämt gott.


Gratis är gott sa jag idag till barnen i skolan som inte var så förtjusta i mannagrynsgröten som serverades till lunch. Själv hade jag med mig en green curry wok.

-Men jag äter ju alltid gratis, säger en av tjejerna i klassen.
-Vänta du tills du flyttar hemifrån då får du betala både mat och toalettpapper. Har du någon aning om vad sex rullar toalettpapper kostar på Ica s:t eriksplan.
-kanske200 kr
-Hahah.. Nej men 35 spänn
-Vadå tycker du 35 kr är mycket?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0