Mission bag shopping

Som tidigare nämnt har jag farit fram och tillbaks mellan staden och landet med mina ägodelar i en tvättkorg i brist på en resväska. Så nu var det dags att styra upp saker och ting. Tog med mig masken som förövrigt hade the worst day ever på väskjakt. Men det blir ju aldrig som man tänkt sig. Utan några resultat på sportaffären vid hötorget slirade vi in på stadium. Hittar två schyssta väskor. Den ena svart och gjort i nått gummi material. Praktiskt om man ska köra hoj tänkte jag till ett pris av 599 kr. Den andra var en beige peakbag, lätt snyggaste modellen men inte lika praktisk för 699 kr. Så där står jag i valet och kvalet. Svart eller beige. Dyr eller änny dyrare. Kan liksom inte bestämma mig. Så tittar jag upp på hyllan och ser en bag som är beige och svart. Designen är lite lam men bäst att jämföra tänkte jag. Plockar ner den och till min stora fasa. PRISET! 49 kr. Oh shit. Den var ju inte lika praktisk som den svarta och inte lika snygg som den beiga. Nej f*n tänkte jag. Hade den kostat 250 kr så hade jag köpt den. Men jag är för kunglig för att ha en väska som kostar 49 kr. Samtidigt som jag inte kan köpa en för 699 kr när det finns en så billig.  

Jag vände på klacken och gick därifrån. Hur jag än skulle göra så kändes det fel. 

Ironin i det hela är att vi traskade vidare. In i en sko butik. Där hade jag verkligen inget ärende. Men så står den där. Kanske jordens fränaste sko. Jag håller andan och vet att jag inte har något annat val än att prova den. Jag kände mig som askungen fast lite punkigare. Ååh fan.. 1700 kr. Som hittat. Så lite rabatt på det och min svaga karaktär kunde inte annat än gå till kassan. Jag hade kunnat köpa två beiga väskor för det priset. Det var ju en väska jag behövde. Men det blir ju aldrig som man tänkt sig Mission bag shopping--- FAILED! 

Kommentarer
Postat av: anna

du skrev en gång till mig..je sens donc je vis..det är fastsvetsat i min hjärna och jag ska tatuera det i februari, det är vackert. vet vad det betyder, men vad är de för språk..de slog mig att jag faktiskt inte vet det..

2007-01-09 @ 17:07:13
URL: http://tindera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0