Med två hästkrafter till jobbet


Gårdagen kan delas in i två faser. Före jobb och efter jobb.

Fick låna Karros bil till åkersberga vilket gav mig en bonus timme att sova. Gick upp strax efter sex
och gled iväg till jobbet. Det var tur att jag tog god tid på mig. Inte på grund av morgontrafiken eller väglaget utan på grund av att den lilla kärran som känns lite som en rymdmobil endast har två hästkrfter att gå på. I uppförsbacke betyder det 30 km/h på etans växel. Haha. No complaints. Det var hur soft som helst att lyssna få Adam och Gry på vägen.

Dagen gick fort med klass 5B. Var med på repetitionerna inför deras morgonsamling. Många teatertalanger och sångfåglar finns det i den klassen. På min skogspromenad med Fanny sa Patrik 8 år att han skulle skjuta av mig kläderna med sitt starwars svärd =/ Det var ju minusgrader så jag är glad att han avstod. Jag gör ett tappert  och lyckat försök att tränga mig före i matkön. Varpå jag får det nya smeknamnet Ondskan av Oskar. Jag hoppas det är glömt till nästa vecka om jag får mer jobb.

Tog bilen hem för att byta. AK och jag hetsade oss till revyn. Hade inte hunnit köpa nårga blommor till bror så jag gjorde en egen paprikagubbe. Bättre än ingenting. Eller vad säger du bror?

Revyn var helt klart mer finslipad den här gången. Varför envisas folk med att gå på bio. Det är långt ifrån lika underhållande. GUTEN NACHT FRAU MÜLLER!!

En påse salt och blandat senare skulle vi åka roslagsbanan hem. Ojoj vilket äventyr. Jag har ingen aning om nu varför jag garvade så mycket. Det var säkert inget roligt alls. Det enda jag kommer ihåg var att  det klev på någon tjej som såg ut som hon var påväg till medeltidsveckan på Gotland. Ja eller så var hon påväg därifrån men hittade inte hem. Eller så var det vi som helt plötsligt satt på roslagbanan på 1500-talet. Mycket förvirrande.

När det var 9 minuter att vänta på på 4:an mot s:t eriksplan då gjorde jag ett seriöst försök till att beema mig hem. När jag väl kom på hur det var man skulle göra för att plocka ner sig själv till molekyler och transportera sig med ljustets hastighet då hade bussen precis kommit så jag gjorde AK sällskap.

Vi somnade båda två. Jag på soffan och AK i sängen. Nästa gång du kommer hit kakan så kommer det vara varmt. För Karro har satt på elementet nu =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0