En trendig tvättkorg och en hemlös snigel


Så har man röjt rundor på jobbet. Gungat, och klättrat och sparkat boll. Jag har fått två nya smeknamn. Pungråttan och Clownen. Imorgon ska vi baka kanelbullar (och några med vanilj) och sen på utflykt i skogen och grilla korv. Galet!


Åkte från ön tidigt imorse. Har fortfarande inte köpt någon ordentlig väska. Så jag släpar mina grejer i en tvättpåse mellan Ljusterö och lägenheten mellan stan och ön och tillbaks igen. Jag funderar på att lägga ett bud på den där PUMU väskan som Lundhagen fått i julklapp men som hon med fräckhet förkastat. Eller så ska  jag ha något  mer kungligt. Men det är väl ingen brådska förrän jag ska resa lite längre och snart är det här med tvättpåse den nya trenden. Fröken Bloom som förlängt sin visit och jag har gjort tacos till middag. Hon är nog den enda vegetarianen jag känner som äter köttfärs.

Nu lyssnas det på Cajsa-Stina Åkerströms nya skiva. Funky shit..
Eller vad man ska kalla det.

Dagens filosofiska fråga får bli hur man vet att man måste stämma sin säckpipa..
Något annat som gnager mig är tanken på den snigel som tappat sitt skal. Är han naken eller hemlös?

Dam di diddli bam..
Så försvann jag i ett moln av damm!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0