Desperat behov av nötter



Alldeles nyss frågade roomie om jag inte hade en nötknäppare.
Dessvärre inte svarade jag.

Två minuter senare hör jag underliga ljud från rummet intill.
Då ligger hon i sin säng med min mortel och försöket hacka sönder nötterna.

Hur frisk är man då på en skala.
Eller är man bara i desperat behov av nötter.

Jag uppmuntrar den kreativiteten som frodar i rummet intill.
Häromdagen när jag klev in i den städade röran hade hon låtit dammsugaren fickparkera
mellan soffan och skrivbordet. Den behövde ta lite rast. Orkade inte suga mer.

Dagens skrattattack nr 2.
Första attacken var i skolan när jag kröp in i vår konstruktion av kondomautomaten idag på presentationerna av projektet. Jag höll på att gå sönder av skratt och apparaten med.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0