Den undre världen

Att se på tv kan vara en riktig upplevelse. I alla fall om man på sin höjd gör det en gång i månaden. Runt lunch idag kom jag hem och slog på burken. Jag blev helt förtrollad. på svt 1 fick jag se del 4 av 5 i serien Den undre världen.
 
Intima relationer, falskspel  fula knep och lurendrejerier.. Så låter påannonseringen till denna spännande serie. Men ingen annan än jag kan väl vara så extas över en naturfilm om insekter.

Åh vilken fin äng och massa med småkryp. 25 procent av dom lever som parasiter. Ungefär som männskligheten. Så finns det dom som har kommit på att man kan organisera sig och hjälpas åt. De har små arméer och interna konflikter. De bygger vandringsleder och jagar föda ihop.

Jag längtar till sommaren. Då ska jag lägga mig med en lupp på gräsmattan och observera alla små samhällen som existerar där.

Sen vart det testbild. Åh vacker klassisk musik. Jag bara måste se på tv oftare. Minst en gång i veckan.
Nästa avsnitt av den undre världen vill jag verkligen inte missa.

Kommentarer
Postat av: Anonym

läser...

2007-01-10 @ 15:31:09
URL: http://shelia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0